top of page

Groene Kool = Kunst


Vriend en ik hebben een abonnement op de Kunstuitleen in Utrecht. Zij bieden veel keus voor weinig geld om thuis een mooi kunstwerk aan de muur te hangen. Soms geef je hem met pijn in het hart weer terug en soms vermengt het kunstwerk na een maand zo in je interieur dat je het de rest van het jaar niet meer ziet hangen.

Heel gênante gedachte, maar soms denk je dat je het beter kan… Maar ja het gebeurt en wat doe je ermee?!

We hadden de foto Groene Kool van Bob Negryn geleend. En blijkbaar niet zo heel erg opgelet met uitzoeken (waarschijnlijk op de bank hangend op vriend zijn telefoon kijkend) want de groene kool op de foto was onscherp. Niet een beetje, maar heel erg! En daar hou ik dus niet van. Wel van het concept; een groene kool gefotografeerd op een houten tafel. Lekker irrationeel, maar ik vind het echt heel erg mooi.

Om geen loze cultuurbarbaar te zijn die roept dat ie het beter kan en dan niks doet, ben ik het wel gaan doen. Gelukkig een winkel gevonden die groene kool verkocht. Wie eet er nog groene kool? Een vriendinnetje gevraagd om haar studio te mogen gebruiken en haar supergoede camera. En dan de groene kool op tafel leggen, even zoeken naar de mooiste nerven, reflectiescherm ernaast houden en bam. Hoe moeilijk kan het zijn! Nou niet dus! Tien foto’s gemaakt en ze meteen in de computer geladen. Via Lightroom bewerkt, drie tellen werk omdat vriendinnetje dat heel goed kan, et voilà een kunstwerk. Iedereen kan het! Zou je bijna denken, hè?!

Maar zonder het idee van Bob Negryn, mijn fotografiestudie, vriendinnetje met studio en een dikke camera had ik dit natuurlijk niet gekund. Dus, dank je wel Bob en Sas voor dit mooie kunstwerk wat nu in mijn huis hangt! (En niet hoef terug te geven na een jaar ;))

Bob Negryn: www.bobnegryn.com

Tags:

Follow Us
  • Twitter Basic Black
  • Facebook Basic Black
  • Google+ Basic Black
Recent Posts
bottom of page